„Musica popular y culta en Hungria”, Nuestra Musica, I/1 (1946. március), 14–19.
Béla Bartók: Seven Sketches, op. 9. New York, ©1950, E. B. Marks Music Corp. No. 12726–13, 3. (egyes zongoraműveinek tervezett albumához készült, feltehetően 1945-ben keletkezett szerzői előszó részlete)
„Three Musicians Write of Their Activities in America. Béla Bartók. »I Salute the Valiant Belgian People«”, Belgium, V/12 (1945), 563–564.
„Hungarian Music”, American Hungarian Observer, 1944. június 4., 3. és 7.
„Concerto for Two Pianos with Orchestral Accompaniment”, in Robert C. Bagar és Louis Biancolli: The Concert Companion. The Complete Guide to Orchestral Music. New York: McGraw-Hill, 1947, 1. kötet, 22.
Bartók Plays Bartók, Continental Records Con. no. 100, CLP 1001, [ca 1949], 1942. október 3-án vagy 5-én rögzített gramofonfelvételek (Continental Records, Set 102, 4006–8) első LP kiadása (lemezborító)
„Preface / Préface / Előszó” és „Notes / Notes / Jegyzetek”, in Béla Bartók: Mikrokosmos. 153 Progressive Piano Pieces in Six Volumes. London–New York, ©1940, Boosey & Hawkes H. 15196, 15197, 15192, 15191, 15189, 15187, [5–7.], [2–4.], [4–6.], [3–5.], [31–32.], [52.], [38–39.], [44.]
„Bela Bartok à l’Orchestre de la Suisse romande. Analyse du »Deuxième Concerto« pour piano et orchestre de Bela Bartok, par son auteur”, La Radio (Lausanne), 1939. február 17., 280., 282.
„Bela Bartok Ungarn”, in III. Internationales Zeitgenössisches Musikfest Baden-Baden 22. bis 25. April 1938 (műsorfüzet), 23.
„Bartók Béla: Szonáta két zongorára és ütőhangszerekre”, in Filharmóniai Társaság „B” sorozat I. bérleti hangverseny (1938. október 31-i hangverseny a Magyar Királyi Operaházban, műsorfüzet), 9–10. (ismeretlen fordító magyar szövege)
„Béla Bartók über sein neuestes Werk”, National Zeitung (Basel), 1938. január 13., 2–3.
Halk müziği Hakkɪnda. Bela Bartok’un 3 konferansɪ [A népzenéről. Bartók Béla három előadása]. Ankara Halkevi Neşriyatɪ Büyük Boy No. 8. Ankara: Receb Ulusoğlu, 1936.
„Muzica populară şi însemnătatea ei pentru compoziţia modernă” [A népzene és jelentősége az újkori zeneszerzésben], Revista Fundaţiilor Regale, I/6 (1934. június), 111–121. (Constantin Brăiloiu fordítása)
„Volksmusik und ihre Bedeutung für die neuzeitliche Komposition”, Mitteilungen der Österreichischen Musiklehrerschaft, 1932, 2 (március–április), 6–10.; 3 (május–június), 5–10.
Vierundvierzig Duos für zwei Violinen Heft I–IV. Wien, ©1933, Universal Edition U. E. 10391–10394, [2.]
Új Magyar Zeneegyesület (UMZE) 1932. január 20-i hangverseny (Budapest, Zeneművészeti Főiskola nagyterme) műsorfüzetének melléklete, a szerző kézírásának fakszimiléje (a műsoron szereplő többi mű ismertetőjével együtt)
„Mi a népzene?”, „A parasztzene hatása az újabb műzenére”, „A népzene jelentőségéről”, Magyar Minerva, II/7 (1931. szeptember 15.), 193–195.; II/8 (1931. október 15.), 225–228.; II/9 (1931. november 15.), 257–259.
„Mi a népzene?”, „A parasztzene hatása az újabb műzenére”, „A népzene jelentőségéről”, Új Idők, XXXVII/20 (1931. május 10.), 626–627.; XXXVII/23 (1931. május 31.), 718–719.; XXXVII/26 (1931. június 21.), 818–819.
Béla Bartók: IV. Streichquartett. Wien, ©1929, Universal Edition U. E. 9788, W. Ph. V. 166, [2–4.] (az 1930. március után megjelent példányokban)
„Inhalt der Pantomime »Der Wunderbare Mandarin«”, in Béla Bartók: „Der Wunderbare Mandarin”. Musik aus der gleichnamigen Pantomime. Op. 19. Partitur. Wien, ©1927, Universal Edition U. E. 8909, [2.] (csak az 1928 októbere után forgalomba került példányokban)
„Bartók Béla: A csodálatos mandarin. Suite. Op. 19.”, Budapesti koncertélet 1. műsorszáma, Budapest (1928), Rózsavölgyi és Társa, 2. (az 1928. október 14-i főpróba és az 1928. október 15-i hangverseny műsorfüzete)
„The National Temperament in Music”, The Musical Times, No. 1030, vol. 69 (1928. december 1.), 1079.
„Magyar népzene és új magyar zene”, Zenei Szemle, XII/3–4 (1928. március–április), 55–58. (Szabolcsi Bence fordítása)
„The Folk Songs of Hungary”, Pro Musica Quarterly, VII/1 (1928. október), 28–35.
British Music Society (Liverpool Center). Thursday Evening, March 30th, 1922 at 8. M. Béla Bartok (The Eminent Hungarian Pianist-Composer) in a Pianoforte Recital of His Own Works (hangverseny műsorlap)
Béla Bartók: The Ten Easy Pieces For Piano, with a short autobiography of the composer from his own manuscript. London, ©1950, Liber-Southern Ltd., [1.]
Béla Bartók: The Ten Easy Pieces For Piano, with a short autobiography of the composer from his own manuscript. London, ©1950, Suvini Zerboni, [2.]
Cs. A.: „Az ötvenéves Budapest. A Filharmóniai Társaság mai rendkívüli díszhangversenye Pest, Buda, Óbuda egyesítésének félszázados évfordulója alkalmából”, Magyar Színpad, XXVI/324 (1923. november 19.), 1.
„Della musica moderna in Ungheria”, Il Pianoforte, II/7 (1921. július 15.), 193–197.
„Küzdelmes út a harcoktól az elismerésig…”, Színházi Élet, XVIII/51 (1927. december 18–25.), 49–51. (az Önéletrajzom rövidített változata)
„Önéletrajzom”, Magyar Írás, I/2 (1921. május), 33–36. (Kristóf Károly fordítása)
„Bartók Béla (Önéletrajz)”, in Az Est Hármaskönyve. Lexikon az újságolvasó számára. Budapest: Az Est Lapkiadó Rt., 1923, 77–84. (Bartók által készített magyar fordítás)
„Béla Bartók, Selbstbiographie”, Musikblätter des Anbruch, III/5 (1921, 1. März-Heft, Sonderheft Béla Bartók), 87–90.
„Kodály Zoltán”, Nyugat, XIV/3 (1921. február 1.), 235–236.
„»A kékszakállú herceg vára«. Az Operaház újdonsága. I. Szerzők a darabjukról”, Magyar Színpad, XXI/143 (1918. május 24.), 1.
„»A fából faragott királyfi«. A M. Kir. Operaház bemutatójához. II. A zeneszerző a darabjáról”, Magyar Színpad, XX/105 (1917. május 12.), 2.
„Über die magyarische Musik”, Der Merker, VII/21 (1916. november 1.), 757–758.
„A magyar zenéről”, Aurora, I/3 (1911. március), 126–128.
„Béla Bartók, op. 1: Rhapsodie für Klavier und Orchester”, Signale für die Musikalische Welt, LXVIII/21 (1910. május 25.), 809–811.
„Rhapsodie für Klavier und Orchester. Op. 1.”, Schweizerische Musikzeitung und Sängerblatt, I/17 (1910. május 18.), 184–185.
„Rhapsodie für Klavier und Orchester (Op. 1.) von Béla Bartók”, Die Musik, IX/16 (1909–1910, 2. Maiheft), 226–228.
Csatkai Endre: „Bartók Béla soproni vonatkozásai”, Sopronvármegye, 1922. május 7., 3.
„Aufbau der »Musik für Saiteninstrumente«”, in Béla Bartók: Musik für Saiteninstrumente, Schlagzeug und Celesta. (Partitur). Wien, c1937, Universal Edition 10888, W. Ph. 201, [3.] l.
„Béla Bartók (Selbstbiographie)”, Rheinische Musik- und Theaterzeitung, XX/5–6 (1919. február 8.), 1–2.
„Symphonic Poem – »Kossuth« – Béla Bartók (1881)”, Hallé Concert Society Saison 1903–04 (Manchester, Free Trade Hall, 1904. február 18-i hangverseny műsorfüzete), 506–511.
„Biographische Skizzen moderner Musiker XXIX. Béla Bartók (Selbstbiographie)”, Musikpädagogische Zeitschrift, Organ des Österreichischen Reichsverbandes, VIII/11–12 (1918. november–december), 97–99.
„Kossuth. Szinfóniai költemény. Írta Bartók Béla”, Zeneközlöny, II/6 (1904. január 11.), 82–7.