„Lettera da Budapest”, Il Pianoforte, II/9 (1921. szeptember 15.), 277–278.
„Della musica moderna in Ungheria”, Il Pianoforte, II/7 (1921. július 15.), 193–197.
„O wpływie muzyki wiejskiej na twórczość artystyczna” [A népzene hatása a művészi alkotásra], Muzyka, IV/6 (1927. június), 256–259.
„U źródeł muzyki ludowej” [A népzene forrásainál], Muzyka, II/6 (1925. június), 230–233.
„The Relation of Folk-Song to the Development of the Art Music of Our Time”, The Sackbut, II/1 (1921. június), 5–11. (Brian Lunn fordítása)
„Budapest Welcomes Dohnanyi’s Return”, Musical Courier, LXXXIII/2 (1921. július 14.), 37.
„Budapest Sorely Misses Dohnanyi”, Musical Courier, LXXXII/21 (1921. május 26.), 47.
„Lettera da Budapest”, Il Pianoforte, II/5 (1921. május 15.), 153–154.
„New Kodály Work Raises Storm of Critical Protest”, Musical Courier, LXXXII/13 (1921. március 31.), 6., 12.
„Kodály Zoltán”, Nyugat, XIV/3 (1921. február 1.), 235–236.
„Schönberg and Stravinsky Enter »Christian-National« Budapest without Bloodshed”, Musical Courier, LXXXII/8 (1921. február 24.), 7., 51.
„Arnold Schönbergs Musik in Ungarn”, Musikblätter des Anbruch, II/20 (1920, 2. Dezember-Heft): 647–648.
„To Celebrate the Birth of the Great Bonn Composer, Dohnányi Gives Ten Beethoven Recitals in Budapest”, Musical Courier, LXXXI/26 (1920. december 23.), 7.
„Der Einfluss der Volksmusik auf die heutige Kunstmusik”, Melos, IX/2 (1930. február), 66–67.
„Der Einfluss der Volksmusik auf die heutige Kunstmusik”, Melos, I/17 (1920. október 16.), 384–386.
„Kodály’s New Trio a Sensation Abroad”, Musical Courier, LXXXI/8 (1920. augusztus 19.), 5., 19.
„Hungary in the Throes of Reaction”, Musical Courier, LXXX/18 (1920. április 29), 42–43.
„Das Problem der neuen Musik”, Melos, I/5 (1920. április 16.), 107–110.